W jaki sposób pozyskać nowych klientów?

Jednym z najczęstszych powodów, który skutecznie odstrasza nas od założenia własnego biznesu, jest stale rosnąca konkurencja. Obecnie na rynku ciężko znaleźć swoje własne miejsce. W związku z tym musimy odszukać swoją własną recepturę na wyróżnienie się wśród innych firm oferujących takie same usługi lub sprzedających podobne produkty. Możemy to zrobić poprzez wysoką jakość, niską cenę, świetną obsługę klienta czy przemyślane działania promocyjne.

Prowadzenie biznesu opiera się na nieustannym dążeniu do rozwoju. Jeżeli widzisz stagnację, powinieneś zrobić wszystko, aby zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy i pozyskać nowe osoby, które będą zainteresowane ofertą. 

Sposoby na zdobycie klientów?

Swoich nowych klientów znajdziesz na przykład poprzez:

  • media społecznościowe – już samymi bezpłatnymi działaniami organicznymi, w formie dodawania publikacji czy uzupełnienia profilu, jesteś w stanie zbudować pozytywny wizerunek Twojej firmy w Internecie. Obecnie coraz więcej osób szuka produktów bądź usług poprzez na przykład Facebooka. Jeżeli nie będziesz posiadał swojego profilu lub ostatnie publikacje będą sprzed kilku miesięcy, Twoja firma w oczach odbiorcy będzie zamknięta;
  • pozycjonowanie Twojej strony internetowej w wyszukiwarce Google – korzystając z usług profesjonalnej firmy w tym zakresie, podniesiesz pozycję marki przy wyszukiwaniu konkretnych

fraz. Podniesie to oczywiście szanse na to, że dana osoba wybierze właśnie Twoją ofertę!

  • portale ogłoszeniowe – klientów na swoje usługi możesz pozyskiwać na przykład poprzez takie portale, jak OLX czy Fixly;
  • kampanie reklamowe – asz możliwość promocji swojej oferty poprzez reklamę w mediach społecznościowych, która w wielu przypadkach oferuje dotarcie nawet do kilkuset tysięcy użytkowników. A to wszystko w kwocie nieprzekraczającej kilkuset złotych;
  • e-mail marketing – jeżeli nie posiadasz swojej własnej bazy, możesz ją wykupić u wielu firm dostępnych w Internecie;
  • LinkedIn – jeżeli Twoje produkty lub usługi kierujesz do innych firm, będzie to dla Ciebie jedna z najlepszych dostępnych możliwości. Ta platforma zrzesza miliony specjalistów z każdej branży, w związku z czym nawiązywanie kontaktów B2B jest tutaj zdecydowanie prostsze;
  • broszury, katalogi, ulotki i wizytówki – mimo że dla wielu jest to już przestarzała forma reklamy, w dalszym ciągu potrafi pozyskiwać nowych klientów. Jednocześnie nie wymaga ogromnych nakładów finansowych;
  • influencer marketing – w dzisiejszych czasach internetowi celebryci potrafią notować nie tylko ogromne ilości polubień pod postami, ale również przekuć swoje zasięgi w sprzedaż. Najczęściej występują dwie formy współpracy. Jedną z nich jest oczywiście barter. Influencer poleca wtedy nasz produkt lub usługę w zamian za otrzymanie jej za darmo. Drugą formę stanowi wynagrodzenie pieniężne. Stawki potrafią różnić się diametralnie, a zależą w głównej mierze od tego, jak bardzo popularny jest dany twórca.
  • bazy firm – rejestracja w jednym z katalogów, np. www.kultura-gorzow.pl, pozwoli Ci dotrzeć do większej ilości osób poszukujących danego fachowca lub produktu w takich wyspecjalizowanych miejscach.