Jak edytować szablon Prestashop?

Coraz więcej osób prowadzi własny sklep internetowy. Każdy chce się wyróżniać na tle konkurencji, dlatego przede wszystkim stawiamy na estetyczny wygląd. Ma to ogromne znaczenie z punktu widzenia użytkowników i ich oczekiwań. Ładna strona www jest z pewnością wiarygodna dla odbiorcy oraz sprawia, że ten chętnie wybiera daną usługę.

Aby osiągnąć pożądane rezultaty, warto wiedzieć, jak edytować szablon PrestaShop. W efekcie możemy nawet kilkukrotnie zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej. To zadanie nie jest trudne, dlatego każdy powinien sobie poradzić z korzystaniem z PrestaShop. Jak edytować szablon? O czym warto wiedzieć? Jakie kwestie są najważniejsze?

Czym jest PrestaShop?

PrestaShop jest rozwiązaniem znanym już od kilkunastu lat. Okazuje się, że na przestrzeni czasu ta propozycja była cały czas rozwijana. To doskonałe oprogramowanie dla każdego, kto chce prowadzić własny sklep internetowy. Aplikacja pozwala bowiem uruchomić e-sklep wygodnie i sprawnie.

Co ciekawe, użytkowanie wzbogacone jest o obsługę dostępnych wtyczek. Sklep internetowy stworzony dzięki PrestaShop odznacza się innowacyjnością i skutecznym działaniem. Nic więc dziwnego, że oprogramowanie jest tak cenione na rynku. W efekcie bardzo łatwo i szybko założymy własny sklep w Internecie.

PrestaShop – jak edytować szablon?

Jak edytować szablon w PrestaShop? To pytanie zadaje sobie wiele osób. Poszukując najciekawszych propozycji, warto odwiedzić stronę https://convertis.pl/prestashop-b2b/. Co ciekawe, udostępniony w hostingu PrestaShop posiada już wbudowany szablon. Jednakże jako właściciele sklepu możemy go łatwo zmienić zgodnie ze swoimi potrzebami. Z tego tytułu nie ponosimy dodatkowych kosztów, co jest ogromną zaletą.

Trzeba mieć na uwadze także to, że do wyboru mamy zakup różnorodnych, przyciągających uwagę szablonów. Pamiętajmy o tym, że producent oprogramowania zapewnia płatne i darmowe propozycje. Dzięki temu każdy wybierze taką opcję, jaka najbardziej mu odpowiada.

Schematy instalacji nowych szablonów są alternatywą dla pozostałych rozwiązań. Musimy połączyć się z Internetem i zalogować do panelu sklepu – bez względu na to, czy skórkę pobierzemy z sieci, czy też z dysku komputera.

Nowy szablon

Jak zainstalować nowy szablon w PrestaShop? W tym wypadku możemy postawić na kilka opcji do wyboru. Pierwsze rozwiązanie to wysłanie pliku z dysku naszego komputera. Druga opcja to przekazanie szablonu z sieci za sprawą linku. Ponadto można także przesłać skórkę za pomocą klienta FTP.

Instalacja szablonu z dysku komputera wymaga zalogowania się do panelu administracyjnego sklepu online. Po lewej stronie wybieramy opcje „Wygląd” i „Szablon”. Klikamy „Dodaj szablon”, zaznaczamy plik z komputera, a następnie zapisujemy swój wybór. Taka instalacja bazuje na wcześniejszym pobraniu z Internetu danego szablonu na naszym urządzeniu.

Jeśli chcemy zainstalować szablon przez Internet, musimy wskazać link do importu. Musi on na końcu zawierać rozszerzenie .zip. W efekcie wskazujemy, pod jakim adresem jest dostępny plik z szablonem. Takie adresy zostają udostępnione przez innych użytkowników i twórców, którzy chętnie dzielą się swoimi skórkami.

A jak wygląda instalacja szablonu za pomocą klienta FTP? Logujemy się do swojego sklepu, znajdujemy katalog „domeny” i wyszukujemy folder o nazwie „public_html”. Następnie wchodzimy do folderu „autoinstalator” oraz wybieramy „PrestaShop”, a dalej katalog „themes”. Przesyłamy pliki szablonu w formacie .zip.

Instalacja wiąże się z umieszczeniem szablonu w strukturze plików i katalogów. W panelu administratora korzystamy z archiwum i zapisujemy skórki. Po instalacji trzeba wybrać opcję „use this theme”.

PrestaShop – jak edytować szablon? Podsumowanie

Jak widać, edytowanie szablonu w PrestaShop nie jest trudnym zadaniem. Coraz częściej decydujemy się na prowadzenie swojego sklepu online, który daje wiele możliwości. W tym wypadku trzeba zainteresować klientów swoimi produktami, dobierając także ciekawy szablon. Nowoczesne rozwiązania w obrębie PrestaShop cieszą się dużą popularnością wśród osób, które prowadzą własne sklepy internetowe.